Pod ulicami Moskwy jest zupełnie inny świat, bardzo bogaty architektonicznie - mowa tu o metrze moskiewskim.
David Burdeny, architekt, który jest także fotografem (pochodzi z Kanady) uważa, że był pierwszym fotografem, któremu pozwolono zrobić zdjęcia stacji metra, kiedy była zamknięta dla pasażerów.
Metro w Moskwie zostało otwarte w 1935 roku. "Svet" (światło) i "sveltloe budushchee" (świetlana przyszłość) to główne motywy, którymi kierowano się budując metro. Wiele stacji ma popiersia Lenina oraz innych sowieckich przywódców.
Serię zdjęć Davida Burdeny, "Rosja: Świetlana przyszłość", będzie można oglądać w galerii Jennifer Kostuik w Vancouver aż do 8 listopada.
Strona internetowa/Website: davidburdeny.com
Underneath the streets of Moscow, there’s a whole other world of opulent architecture for visitors to discover: the Moscow Metro.
David Burdeny, an architect-turned-photographer from Canada, believes that he was the first photographer ever to be allowed to shoot the stations after-hours, when they were closed to passengers.
The Moscow Metro opened in 1935. The guiding design principles were “svet” (light) and “sveltloe budushchee” (bright future). Many of the stations feature busts of Soviet leaders like Lenin.
Burdeny’s photo series, “Russia: A Bright Future,” will be on display at the Jennifer Kostuik gallery in Vancouver until Nov. 8th.
Elektrozavodskaya Metro Station, Moscow
Komsomolskaya Metro Station, Moscow
Mayakovskaya Metro Station, Moscow
Novolobodskaya Metro Station, Moscow
Arbatskaya Metro Station, Moscow
Avoto Metro Station, St. Petersburg
Kiyevsskaya Station, Moscow
Sokol Metro Station, Moscow
Kiyevsskaya Metro Station (east), Moscow
Warto zobaczyć/See also: Kwiatowe desery z Japonii, zbyt piękne by je zjeść. Flower desserts from Japan are too pretty to eat.
Boredpanda.com
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz